تولید محتوا برای وب سایت فروش لباس زنانه
اگر به فکر تولید محتوا برای وب سایت فروش لباس زنانه نبوده اید و از مزایای آن استفاده نکرده اید، نگران نباشید، زیرا در این مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آنها می توانید فرآیند استفاده از فعالیت های بازاریابی محتوا را آغاز کنید.
1. با یک نوع محتوا شروع کنید
زمان، سرمایه و انرژی را برای تولید محتوا در تمامی پلتفرم هایی که دارید هدر ندهید. سریعترین راه برای شروع استفاده از بازاریابی محتوا تمرکز بر یک نوع محتوا و یک پلتفرم است. اینکه کدام محتوا و پلتفرم بهترین نتایج را برای شما به همراه خواهد داشت به عواملی مانند محصولات، خدمات و نوع مشتریان شما بستگی دارد. البته اگر در انتخاب آن مشکل دارید، می توانید کار خود را با محتوای ایمیل شروع کنید.
74 درصد از موفق ترین بازاریابان مصرف کننده (بازاریابی مصرف کننده، B2C، حوزه ای از بازاریابی است که هدف آن ارتباط با مصرف کنندگان و افزایش فروش است) استفاده از ایمیل را به عنوان روش اصلی توزیع محتوا انتخاب می کنند. موثرترین فرمت های مورد استفاده بازاریابان مصرف کننده برای توزیع محتوا در بازاریابی محتوا.تولید محتوا، فروشگاه اینترنتی محتوای ایمیل
چرا استفاده از ایمیل برای این منظور مفید است؟ چون مثمر ثمر است. ایمیل مارکتینگ در حال حاضر بالاترین ROI را برای مشاغل دارد. اگر می خواهید شروع کنید، ایمیل مارکتینگ چیست توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.
2. راهنمای کاربر محصول برای مشتریان خود تهیه کنید
بخشی از تمرکز شما بر روی تصمیم گیری برای به اشتراک گذاری محتوا خواهد بود، اما این تنها مسئولیت شما نیست که تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذارید.
یک راه سریع و آسان برای انجام این کار، ایجاد راهنماهایی است که به مشتریان شما کمک می کند. شما می توانید در این راهنماها اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده، مونتاژ و تعمیر محصولات خود یا جزئیات دقیق خدماتی که ارائه می دهید، قرار دهید.
یکی از بهترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان، ایجاد محتوایی است که حاوی اطلاعاتی در مورد آنها باشد و به برخی از سوالات آنها پاسخ دهد. همچنین این محتوا مشتری را به سمت تبدیل شدن به مشتری آماده خرید در فرآیند خرید فرضی سوق می دهد.به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد به روز رسانی محصول نیز می تواند راهی موثر برای حفظ مشتریان فعلی باشد. مطمئن شوید که از راهنماها فقط برای اهداف اطلاعات مشتری استفاده کنید. از دفترچه راهنما برای افزایش فروش استفاده نکنید.
مهمترین و اصلی ترین عملکرد راهنماها این است که به مخاطبان خود نشان دهند که اطلاع رسانی برای شما مهم است و قصد دارید به آنها کمک کنید تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرند. همچنین، استفاده از تصاویر را در راهنماهای خود فراموش نکنید. مشتریان می خواهند ببینند که محصولات مختلف چگونه کار می کنند و چگونه به نظر می رسند. آنها می خواهند بتوانند نحوه استفاده از محصولات شما را تجسم کنند.
استفاده از اینفوگرافیک روشی موثر برای ترکیب اطلاعات و تصاویر در یک راهنما است. اینفوگرافیک توجه افراد بیشتری را به خود جلب می کند و اگر توانایی طراحی یک اینفوگرافی خوب را داشته باشید، کاربران شما آن را به اشتراک خواهند گذاشت. این مشکل باعث می شود لینک های بیشتری به وب سایت شما هدایت شوند و فرصت دستیابی به مشتریان جدید برای شما افزایش می یابد.
3. برای نمایش محصولاتی که ارائه میدهید، ویدیوهایی ایجاد کنید
تصاویر و ویدئوها نقش مهمی در جلب توجه افراد دارند. بنابراین، جای تعجب نیست که پیشنهاد بعدی ما استفاده از ویدیو باشد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از بازاریابی ویدئویی در وب سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کوتاه، وبینارهای جامع (مخفف وبینار سمینار یا کارگاه اینترنتی و استند سمینار تحت وب) و دوره های آموزشی اینترنتی از جمله این روش ها هستند. در زیر دو مورد از این روش ها بیشتر توضیح داده می شود تا درک بهتری از موضوع داشته باشید.
طول ویدیو باید به اندازه ای باشد که با پلتفرمی که در آن منتشر شده است مطابقت داشته باشد. نکته دیگر این است که کمپین تبلیغاتی ویدیویی شما باید جذاب باشد. اگر می خواهید نتیجه دلخواه را از آن بگیرید باید منحصر به فرد و متفاوت از کمپین های دیگر باشد. ویدئوهای تولید دیجی کالا برای محصولاتش نمونه خوبی از این تکنیک تولید محتوا است.
ارائه دوره آموزشی آنلاین
ارائه دوره های آموزشی آنلاین و وبینارها روشی موثر برای افزایش جذب مخاطب و افزایش فروش تجارت الکترونیکی است.این پرسشنامه ها عملکردی شبیه به کتابچه راهنمای محصول یا خدمات دارند و باعث ایجاد اطمینان در مشتری می شوند.
4. به اشتراک گذاری داستان های مربوط به خرید مشتری
به اشتراک گذاری مطالب در مورد خریدهای شاد سایر مشتریان تلاش زیادی نمی خواهد و نتایج بسیار خوبی دارد. با این کار به مشتریان بالقوه خود نشان می دهید که سایر افراد از دریافت محصول شما رضایت کامل داشته اند. ضمناً با این کار بخشی از فعالیت های تولید محتوا توسط مشتریان انجام می شود.
این محتوای تولید شده توسط مشتری برای شما واقعی، معتبر و کم هزینه است. اگر برخی از مشتریان نظرات خوبی در مورد محصول شما ارائه کرده اند، با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که بیشتر در مورد آن توضیح دهند. در میان بازخوردها به دنبال محتوای الهام بخش و تازه باشید و پس از یافتن آن، با اجازه مشتری آن را به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید از برنامههای رقابتی برای تشویق مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن داستانها، عکسها و ویدیوهای مربوط به خریدهای خود از شما و کمک به تبلیغ بیشتر محصول خود استفاده کنید. یک برنامه رقابتی بین طرفداران یک محصول خاص یک راه عالی برای افزایش تعامل با مخاطبان است.
5. مطالعات موردی را ارائه دهید که اثربخشی محصول شما را برای مشتریان نشان دهد
"آیا واقعا کار می کند؟"حتی محصولات ساده مانند گیره کاغذ. ارائه ایده های جدید و جالب به مخاطبان برای استفاده از محصولات باعث افزایش تعامل آنها می شود. آنها را به خرید محصولات شما تشویق کنید.
6. افشای اطلاعات شخصی ارزشمند برای مشتریان و عموم مردم
به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یکی از روش های موثری است که می توان برای جلب اعتماد مشتریان و ایجاد ارتباط نزدیک تر با آنها استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید داستان چگونگی ساخت و تاسیس شرکت خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و در مورد مشکلات و مشکلاتی که برای موفقیت شرکت با آن روبرو بوده اید صحبت کنید. به این ترتیب مشتریان می توانند تصور روشن تری از روند تولید محصولات شما داشته باشند و توجه آنها بیشتر جلب شود. صحبت باز شما باعث می شود آنها احساس قدردانی کنند و اعتماد آنها به کیفیت محصولات شما بیشتر جلب شود.
داستان های شخصی اطلاعات منحصر به فرد و جالبی را ارائه می دهند.کارکرد چنین داستان هایی دقیقاً مشابه داستان های مشتری محور است، با این تفاوت که این بار داستان ها درباره شما و کسب و کار شما هستند. علاوه بر این، با استفاده از این داستانها میتوان محتوایی را ارائه کرد که نسبت به سایر محتواها مانند مطالعات موردی، نظرسنجی و محتوای ویژه به زمان و هزینه بسیار کمتری نیاز دارد. با استفاده از استوری های شخصی می توانید روند شناخت برند را تسریع بخشیده و در رقابت با برندهای دیگر به موفقیت برسید. برندسازی شخصی نیز می تواند تاثیر قابل توجهی بر فروش شما داشته باشد.
7. استفاده از نویسندگان مهمان برای ایجاد محتوای وب سایت
اگر به دلیل کمبود وقت یا مهارت نمی توانید محتوای خود را ایجاد کنید، می توانید از دیگران بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. یکی از راه های انجام این کار این است که فرصت هایی را برای دیگران فراهم کنید تا محتوا را در وب سایت شما ارسال کنند. زمانی که از نویسندگان مهمان درخواست تولید محتوا می کنید، احتمالاً 90 درصد کاری که به دست می آورید کیفیت کافی نخواهد داشت، اما 10 درصد کار توسط نویسندگان مجرب نوشته می شود و به همین میزان نیز باید در نظر گرفته شود.
چگونه نویسندگان مهمان را پیدا کنیم؟ یکی از راه های انجام این کار این است که یک صفحه ارسال مهمان در وب سایت خود قرار دهید. زمانی که نویسندگان به دنبال فرصت هایی برای ارسال مهمان هستند، این صفحه از سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده می شود. راه دیگر این است که با افرادی که میشناسید و نویسندههای خوبی هستند تماس بگیرید و ببینید آیا زمان کافی برای تولید محتوا به عنوان نویسنده مهمان دارند یا خیر. می توانید از وب سایت های رقیب که از پست مهمان استفاده می کنند بازدید کنید و ببینید چه کسی محتوای مهمان با کیفیت را در آنها ایجاد کرده است و با آنها تماس بگیرید.
اگر برای این پست ها هزینه نمی کنید، باید به نویسندگان مهمان اطلاع دهید که چه مزایایی برای آنها دارد. به عنوان مثال، اگر ترافیک دریافتی از سایت شما کافی است، می توانید با ذکر نام نویسنده مهمان در ابتدا یا انتهای مقالات، خوانندگان خود را به لینک نویسنده مهمان هدایت کنید.
هنگام برنامه ریزی برای برون سپاری فعالیت های تولید محتوا، حتماً انتظارات خود را از نویسنده محتوا به وضوح مشخص کنید.اگر قوانین خاصی برای ایجاد و انتشار محتوا دارید (طول مقاله، سبک آن و ...)، حتما قوانین خود را به نویسندگان اطلاع دهید.
می توانید با اینفلوئنسرها تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا با ایجاد محتوا در کانال های ارتباطی وب سایت تجارت الکترونیک شما را تبلیغ کنند. راه دیگر این است که به نویسندگان برای تولید محتوا در وب سایت یا کانال های ارتباطی خود پول پرداخت کنید.
افراد با نفوذ
اینفلوئنسرها کسانی هستند که جایگاه اجتماعی خوبی در بین مخاطبان هدف شما دارند. آنها دنبال کنندگانی دارند که می خواهید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. به این فکر کنید که چه کسانی را می شناسید و چه کسانی را می خواهید بشناسید. فهرستی از افرادی تهیه کنید که می توانید از آنها برای دستیابی به مخاطبان جدید و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.
سپس فهرست دیگری از افرادی که امیدوارید در مقطعی از حرفه خود با آنها شریک شوید، تهیه کنید. افراد مشهور، اینفلوئنسرهای صنعت و افراد دیگری که شما آنها را تحسین می کنید می توانند در این لیست باشند.پس از تهیه هر دو لیست، به سراغ افراد مختلف بروید و شروع به ایجاد روابط کنید. البته در ازای تبلیغ محصولات خود باید چیزی را در اختیار افراد دیگر قرار دهید. یکی از راه های انجام این کار ارائه حمایت مالی است.
نویسندگان
راه دیگر استخدام نویسنده یا وبلاگ نویس است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام استخدام نویسنده می توانید مرتکب شوید این است که نویسنده ای را استخدام کنید که دستمزد کمتری دارد. بسیاری از صاحبان مشاغل چنین نویسندگانی را انتخاب می کنند. چرا برای نوشتن یک پست 300 دلار بپردازید در حالی که می توانید آن را با 10 دلار انجام دهید؟ بدیهی است که کار انجام شده با 10 دلار کیفیت بسیار پایینی خواهد داشت. معمولا نویسندگانی که با این دستمزدها کار می کنند، اطلاعات کافی در مورد کسب و کار شما ندارند.
8. محتوای تولید شده تبلیغاتی را در نظر بگیرید
تولید محتوا تنها بخشی از فعالیت های بازاریابی است. نیمی دیگر از کسب و کار، تبلیغ محتوای تولیدی است و اگر به این فعالیت ها توجه نکنید، در اسرع وقت شکست خواهید خورد، پس به یاد داشته باشید که تبلیغ محتوا به اندازه تولید آن اهمیت دارد.
سه کانال ارتباطی اصلی وجود دارد که می توانید برای تبلیغ محتوا از آنها استفاده کنید:
1. شبکه های اجتماعی: شما می توانید با پرداخت هزینه ای معین، محصولات و خدمات خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام تبلیغ کنید.
2. تبلیغات مرتبط: می توانید با پرداخت هزینه مشخصی به سایت های دیگر از آنها بخواهید که خوانندگان خود را به سایت و محتوای شما ارجاع دهند (با قرار دادن لینک سایت و محتوا در محتوای آنها).
نتیجه
در این مقاله سعی کرده ایم روش های موثر برای شروع فرآیند بازاریابی محتوایی خود را در اختیار شما قرار دهیم و در مورد هر یک از این روش ها تا حد امکان اطلاعاتی را ذکر کرده ایم. حالا نوبت شماست که اولین قدم را برای راه اندازی کسب و کار خود در این زمینه بردارید و کار خود را شروع کنید. توصیه ما این است که شروع به تولید محتوا در بخشی کنید که با آن راحت تر هستید و اطلاعات بیشتری در مورد آن دارید. هنگامی که بخش مورد نظر خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب نوع محتوا می رسد. نوع محتوایی که انتخاب می کنید باید با کسب و کار، مهارت ها و مخاطبان شما هماهنگی کامل داشته باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید.
- ۰۱/۰۸/۱۷